کارگاه آموزشی خصوصی ویژه مسافران روز یکشنبه ۹۷/۱۰/۱۶
دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 23:50 | نوشته ‌شده به دست مسافر سهراب | ( نظرات )

جلسه چهاردهم از دوره نهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه مسافران کنگره شصت نمایندگی اروند آبادان با دستور جلسه کمک کنگره به من و کمک من به کنگره با استادی: آقا حسین و نگهبانی: آقا محمود و دبیری: آقا سهراب در روز یکشنبه مورخ ۱۶/۱۰/۹۷ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.

دستور جلسه این هفته کمک کنگره به من و کمک من به کنگره است. کمکی که کنگره به ما کرده است یک کمک علمی است و به این کمک به این نحو است که صورت‌مسئله اعتیاد را برای ما روشن کرده است و با استفاده از دانش کنگره ما توانستیم مفهوم اعتیاد و مفهوم مصرف‌کننده بودن را درک کنیم و بدانیم یک مصرف‌کننده در چه جایگاهی قرارگرفته است. اگر به انسان نگاه کنیم، انسان یک موجود کاملاً فراموش‌کار است و خیلی زود مسائل زندگی خودش و وضعیتی که در دوران مصرف داشته را خیلی زود فراموش می‌کند. این فراموشی بخشی از خلقت انسان است که توسط خداوند نهادینه‌شده است. منظور من از این مقدمه این است که فردی که به کنگره می‌آید و درمان می‌شود و به رهایی می‌رسد، خیلی زود گذشته‌ی خود را فراموش می‌کند و فراموش می‌کند که در چه وضعیتی قرار داشت. حتی ممکن است فراموش کند که کمک راهنما یا سیستم کنگره شصت دست در دست هم به او برای رهایی کمک کردند.
ما در کنگره معتقدیم که خود شخص درمانگر اصلی است ولی منکر کمک‌های کمک راهنما و سیستمی که به شخص کمک می‌کند نیستیم و نباید این موضوع را فراموش کنیم. صحبت‌های روز چهارشنبه‌ی جناب مهندس هم در مورد همین موضوع بود و فرمودند که ما این دستور جلسه را گذاشتیم تا فراموش نکنید در چه جایگاهی بودید والان در چه جایگاهی هستید و یادتان باشد که از کجا به کجا رسیدید و به‌گونه‌ای نباشد که بگویید ما آمدیم درمان شدیم و کمکمان هم کردیم. من اگر بخواهم در مورد کمکی که کنگره به من کرده صحبت کنم، باید بگویم که هم ازلحاظ مادی هم ازلحاظ خدمتی که در کنگره داشتم اصلاً قابل قیاس با کمکی که کنگره به من کرده نیست. جا دارد اینجا نگاهی به گذشته‌ی خودم بکنم و باید بگویم که من قبل از کنگره یک جسم مرده‌ای داشتم و تخریب خیلی بالابود و بااینکه شغل پر درآمدی داشتم، هیچ لذتی از زندگی نمی‌بردم و هیچ امید و انگیزه‌ای به زندگی کردن نداشتم. نگاه اطرافیانم به من خیلی عوض‌شده بود و خیلی بد بود. خیلی به دنبال راه گشتم تا مسیرم را پیدا کنم و خیلی راه‌ها را رفتم ولی هیچ‌کدام به نتیجه نرسید. خیلی خوشحالم که کنگره جلوی راه من قرار گرفت و به کنگره آمدم و آزاد شدم والان که در کنگره به درمان رسیدم باید قدر کنگره را بدانم. اوایل که به کنگره آمده بودم چون هنوز هیچ نتیجه‌ای نگرفته بودم و راهم را انتخاب نکرده بودم، وقتی سبد پول از جلوی من رد می‌شد، خیلی بی‌تفاوت بودم نسبت به سبد یا اصلاً هیچ اهمیتی برایم نداشت که در لژیون مالی شرکت کنم. ولی الآن قدر کنگره را میدانم. بزرگ‌ترین کمکی که یک سفر اولی می‌تواند به کنگره بکند این است که درست سفر کنم و طبق برنامه‌ی کمک راهنما پیش بروم.

تمام این رهایی‌ها و درمان‌ها و فالواپ ها همه در کنگره ثبت می‌شود و سندی است برای کنگره تا جناب مهندس کنگره را جهانی کند و به تمام دنیا نشان دهد که در ایران یک سیستمی هست که اعتیاد شخص را به درمان قطعی می‌رساند و در این درمان امکان بازگشت به مواد وجود ندارد؛ و در سفر دوم هم کمک بزرگ من به کنگره این است که بتوانم یک خدمتگزار خیلی خوب برای کنگره باشم و به‌عنوان خدمتگزار تمام جایگاه‌ها را تجربه کنم و از جایگاه‌ها آموزش بگیرم.